ΔΗΛΩΣΗ Γ.Γ.ΠΕΟ ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΔΙΑΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ

Δήλωση Π. Κυρίτση Γ.Γ ΠΕΟ στη  Δημοσιογραφική Διάσκεψη

Επ’ ευκαιρία της Παγκόσμιας Μέρας Καταναλωτή

 

Επ’ ευκαιρία της Παγκόσμιας Μέρας Καταναλωτή η ΠΕΟ επιθυμεί να επικοινωνήσει με τις χιλιάδες εργαζόμενους και να καταθέσει τ' ακόλουθα-

 

 

1.     Η ΠΕΟ ως συνδικαλιστικό κίνημα που ενώνει χιλιάδες εργαζόμενους που έχουν και την ιδιότητα του καταναλωτή ενδιαφέρεται και έχει σαν προτεραιότητα της τα ζητήματα του καταναλωτή. Eχει δημιουργήσει ειδικό Τμήμα το οποίο καταρτίζει ειδικά προγράμματα επιμόρφωσης των εργαζομένων για τα δικαιώματα, τις νομοθεσίες και τις υποχρεώσεις του καταναλωτή. Μόνο για το 2005 έχουν γίνει 15 τέτοια σεμινάρια σε συνεργασία με την αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου Εμπορίου, Βιομηχανίας και Τουρισμού τα οποία παρακολούθησαν πέραν των 700 ατόμων. Εκδόθηκε η μπροσούρα  «Οδηγός για την προστασία του Καταναλωτή» που διανεμήθηκε σε χιλιάδες εργαζόμενους στους τόπους δουλειάς ενώ η εφημερίδα της Οργάνωσης έχει δημιουργήσει ειδική στήλη για τα θέματα του Καταναλωτή.

 

2.     Η Οργάνωση μας παρόλο που διαπιστώνει πρόοδο όσον αφορά τα θέματα της προστασίας του καταναλωτή στην Κύπρο εν τούτοις πιστεύει ότι χρειάζονται ακόμη πολλά να γίνουν για να βελτιωθεί η θέση του στην κοινωνία.

 

3.     Θεωρούμε ότι η Υπηρεσία Ανταγωνισμού και Προστασίας Καταναλωτών, παρά τις κάποιες βελτιώσεις που έγιναν, εξακολουθεί να μην είναι στελεχωμένη επαρκώς, αν λάβουμε υπόψη ότι έχει την ευθύνη για εφαρμογή 28 νομοθεσιών.

 

 

4.     Η Συμβουλευτική Επιτροπή για θέματα καταναλωτών συνέρχεται σε πιο τακτά χρονικά διαστήματα απ’ ότι παλαιότερα. Το γεγονός αυτό μας αφήνει ικανοποιημένους, πιστεύουμε, όμως, ότι ο ρόλος της και η παρέμβαση της πρέπει να γίνει πιο ουσιαστικός, πιο εμφανής και αποτελεσματικός ιδιαίτερα σε περιόδους αυξήσεων σε βασικά καταναλωτικά προϊόντα.

 

5.     Το  συνδικαλιστικό κίνημα πρέπει να συμμετέχει στην Επιτροπή Ανταγωνισμού που είναι επιφορτισμένη με την εφαρμογή της πολύ σημαντικής νομοθεσίας για την Προστασία του Ανταγωνισμού.

 

6.     Να επισπευσθεί η ψήφιση του νομοσχεδίου «Ο Περί Εξώδικης Διευθέτησης των Καταναλωτικών απαιτήσεων με την παραπομπή τους σε Διαιτησία νόμος του 2005».

 

7.     Να δημιουργηθεί Κεντρικός Συντονιστικός Φορέας Ποιότητας ή όπως άλλως ήθελε ονομαστεί. Εδώ και χρόνια οι κανονισμοί που αφορούν τον έλεγχο της ποιότητας είναι διάσπαρτοι σε 4-5 υπηρεσίες διαφόρων υπουργείων, οι οποίες λειτουργούν ανεξέλεγκτα και χωρίς συντονισμό.

 

8.     Να προωθηθεί το νομοσχέδιο που αφορά τον έλεγχο των τιμών σε «κλειστές αγορές». Στην κατηγορία αυτή εντάσσονται οι κλειστές πλαζ και τα λιμάνια, τα αεροδρόμια, τα πλοία, οι πλατείες, οι αθλητικές εγκαταστάσεις και τα πάρκινκ.

 

9.     Η τεράστια αύξηση που επήλθε στην τιμή των καυσίμων έχει επηρεάσει σημαντικά τους καταναλωτές και την οικονομία. Εκτιμούμε ως θετικό βήμα τα μέτρα για στήριξη του πληθυσμού και ιδιαίτερα των συνταξιούχων, των  ληπτών δημόσιου βοηθήματος, των κατοίκων ορεινών περιοχών, των πολυτέκνων. Υπογραμμίζουμε ταυτόχρονα τη θέση μας για σταδιακή μείωση του φόρου κατανάλωσης στο 1 σεντ. Ταυτόχρονα το Υπουργείο θα πρέπει να εντείνει τον έλεγχο στα αποθέματα των εταιρειών έτσι που να αποφεύγονται περιπτώσεις υπερτιμολογήσεων, να προωθήσει τη σκέψη για σύσταση εταιρείας  πετρελαιοειδών και να προωθεί σε καθημερινή βάση μέτρα για εξοικονόμηση ενέργειας, (χρήση αναλώσιμων πηγών ενέργειας).

 

 

Με την δημιουργία του Τμήματος Καταναλωτών η ΠΕΟ θέλει να εμπλακεί ακόμη περισσότερο στα θέματα Καταναλωτών με στόχο να προωθηθούν όλα εκείνα τα μέτρα που θα βελτιώσουν περαιτέρω τη θέση του καταναλωτή στην κοινωνία.

 

 

 

 

Λευκωσία, 13.3.2006

 

 


Εκτύπωση   Email